MAN стартира производството на последния си дизелов двигател

Новото поколение на турбо дизела ще е последното, което производителят ще вгражда в своите камиони, след пет години компанията ще премине изцяло на електрическа тяга

MAN D30 камиони двигател

MAN

MAN започна производството на новия високоефективен 13-литров дизелов двигател D30 в завода си в Нюрнберг. След повече от 100 години производство на дизелови двигатели в завода, двигателят D30 е последният по рода си. Компанията е инвестирала около 220 млн. евро в завода за реализиране на производството и още 30 за свързаното производство на коляновия вал в завода в Залцгитер.

Двигателят е разработен съвместно с TRATON GROUP и поставя нови стандарти по отношение на разхода на гориво и емисии CO2. Това е най-големият стандартен двигател в портфолиото, който се монтира в 40-тонните влекачи с полуремаркета MAN TGX и TGS.

Интересното е, че това е последното поколение дизелови двигатели, което се разработва от MAN, защото до 2030 г. всяко второ превозно средство, което производителят доставя на клиентите си, трябва да се задвижва без вредни емисии.

Това значи преход на ток. Но от компанията също така казаха, че „още дълго време ще имаме нужда от много ефективни двигатели с вътрешно горене по пътя към трансформацията към електромобилност“.

Техническият капацитет на завода в Нюрнберг позволява производството на около 50 000 двигателя годишно. След D30 няма планове за други ДВГ-та. Този двигател има задачата да запълни празнината в прехода от двигатели с вътрешно горене към електрифицирано задвижване. В същия завод за пролетта се планира и старт на производството на батерии за камиони.

От компанията се хвалят, че D30 е един от най-иновативните двигатели за търговски превозни средства в света – с максимална ефективност над 50% и един от най-добрите показатели за разход на гориво в своя клас. D30 се предлага в шест нива на мощност от 380 до 560 к.с. (2100 до 2800 Нм).

Mansory Project P9LM Evo 900 Cabrio камиони ДВГ на амоняк дизелови двигатели